Neem contact op!

Stichting Alternatieve Relatiebemiddeling

(placeholder)

Telefonisch contact

Als je een beperking hebt en je wilt misschien gebruik maken van seksuele diensten, kun je contact opnemen met de SAR. Dit kan via het contactformulier of door te bellen. Iemand anders kan op deze manier ook namens jou in contact komen met de SAR.

Nadat je jouw contactgegevens via het formulier of telefonisch hebt doorgegeven, belt een medewerker van de SAR met jou of jouw begeleider. Deze medewerker legt in dat  telefoongesprek uit hoe de SAR werkt. Je kunt vragen stellen en besluiten of seks via de SAR iets voor jou of je cliënt is. Na dit besluit, vraagt de SAR-medewerker om informatie, bijvoorbeeld over de beperking.

Deze informatie legt de SAR na jouw goedkeuring voor aan een dienstverlener. Deze man of vrouw neemt telefonisch contact met je op. In dit telefoongesprek kun je besluiten om een kennismakingsgesprek met deze dienstverlener in te plannen. De plaats van de ontmoeting bepalen jullie samen. Dat kan bij jou thuis zijn of in een hotel.

Kennismakingsgesprek

Het kennismakingsgesprek duurt een half uur en kost € 30,00 exclusief reiskosten (€0,19 per kilometer). Cliënten die uitsluitend lichamelijk beperkt zijn, kunnen ervoor kiezen dat er een vertrouwd iemand bij het kennismakingsgesprek is. Bij de overige cliënten is de begeleider hoe dan ook aanwezig. In het eerste deel van de kennismaking bespreek je je mogelijkheden en grenzen, en maken jullie samen afspraken. Tijdens het tweede deel kun je voor het eerst je seksuele wensen met de dienstverlener bespreken. Onafhankelijk van je beperking, kun je je begeleider vragen tijdens dit deel van het gesprek de kamer te verlaten.

(placeholder)

Bezoek

Na het kennismakingsgesprek met de dienstverlener kun je een afspraak met hem of haar maken voor een vervolgbezoek. Als je niet uitsluitend lichamelijk beperkt bent, dan maakt jouw begeleider de vervolgafspraken. Een bezoek kost € 100,00 inclusief reiskosten per keer. Als de dienstverlener meer dan 100 km of langer dan een uur enkele reis moet reizen om bij je te komen, maak je aangepaste afspraken met de SAR. De invulling van het bezoek is zoveel mogelijk afgestemd op jouw seksuele wensen en mogelijkheden. Een bezoek duurt één uur. Als je hulp nodig hebt bij in en uit bed komen, uit- en aankleden, vraagt de SAR je daarvoor zorg in te schakelen.

Betaling

De bedragen voor het kennismakingsgesprek en een bezoek reken je vooraf contant met de dienstverlener af. Als je wilt, kun je hiervoor een betalingsbewijs van de dienstverlener krijgen.

Als stichting die zorgt voor een veilige seksuele beleving voor mensen met een beperking, houdt de SAR de tarieven van haar dienstverleners laag. Eventueel kun je bij jouw gemeente informeren of de seksuele diensten via de SAR voor jou vergoed kunnen worden. Lees hier meer over in dit informatiedocument.

Contact formulier

Vul het contactformulier in en wij sturen je informatie toe. Daarna nemen wij graag contact met je op.

Kwaliteit

Het verlenen van seksuele diensten aan mensen met een beperking vraagt in alle opzichten veel van dienstverleners. Het geven van warmte en een gevoel van vertrouwen en veiligheid, inlevingsvermogen en vooral respect voor de ander, zijn van belang. De stichting doet er alles aan om de kwaliteit van de dienstverlening hoog te houden. Dit gebeurt door collegiaal overleg en het uitwisselen van ervaringen. Toch kan het voorkomen dat een cliënt ontevreden is over de wijze waarop de dienstverlening plaats vindt. De SAR neemt klachten serieus en stelt daarbij hoor en wederhoor centraal.

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd in de diensten van de SAR?